fredag 29. januar 2010

Guacamole

Jeg hadde aldri før prøvd hverken å smake dette eller kjøp inn glass for å prøve det, før jeg kom over denne verdens skjønnese matblogg: mat med Monkis hvor jeg fant oppskrift på dette og såg hvor enkelt det var å lage det selv, og da gjorde jeg det forrige lørdag til tacokvelden vår og den ble er super suksess. At jeg ikke har turt å prøvd dette tidligere sier jeg bare nå!! NAM!! Og er blitt en standar til tacokveldene våre!

Du trenger:


1-2 modne avocadoer

en ts olivenolje

ett lite fedd hvitløk

en halv hakket chili (eller chilipulver)

en god skvis sitron

salt

pepper

paprikapulver

cumin, både pulver og hele som er lett mortet

litt finhakket løk


Slik gjør du:

Pass på at avocadoene er godt moden. Da skal den være burgunder/brun/lilla-isj i fargen og være myk når

du trykker på den ved stilkfestet. Er avokadoen grønn, er den ofte for hard og ikke lett å mose. Da kommer

 heller ikke smaken frem. Mos avokado med en gaffel hvis du vil ha den litt "klumpete", eller kjør alt med

med stavmikser til du får en jevn grønn masse. Verre er det ikke!

Server sammen med taco, salat, lettrømme, agurk, mais, tomat og det du måtte ønske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails