fredag 4. februar 2011

egg og bacon i muffinsform


Beklager det dårlig bildet, men ble tatt med mobilkamera. Mitt vanlige kamera var batteritom.

Idag prøvde jeg igjen metoden egg i muffinsformer, men idag byttet jeg ut skinken med bacon. Og det ble veldig bra:-) jeg serverte med sukkererter idag og det ble en bra kombinasjon med det salte baconet:-) og idag brukte jeg en av di fine muffinsformer jeg har blitt sponset av kalasform. Di har masse nydelige former i alle størrelser. :-) Følg med videre, snart blir det vanlig muffins på menyen:-)

Man trenger til 2 personer:

4 egg
8 skiver bacon
salt og pepper
muffinsformer
sukkererter

Ha 2 skiver bacon i bunnen av muffinsformene, men at litt av baconet stikker oppover kanter.
Knekk 1 egg og hell oppi. Krydre med salt og pepper.
Stek i ovnen på 200 grader i ca 12-15 minutter.
Server med sukkererter.
Velbekomme!!

3 kommentarer:

  1. Spennende!! Det ble jo veldig godt med skinken, så kanskje jeg må teste med bacon også :) PS:Liker den nye header din!

    SvarSlett
  2. Ja, det var godt med bacon, ble sprøtt og godt:)

    Gjorde du, så koselig:) Bare tok vanlig kokesjokolade og knekket opp i biter og tok bilde:)

    SvarSlett
  3. Hei, dette var genialt :-D Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!! Ser ut som jeg kan finne inspirasjon på den fine bloggen din :-D

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails