torsdag 2. februar 2012

Blomkålsuppe - Hellstrøms versjon

Her kommer det en blomkålsuppe som jeg fant å tv programmet Hellstrøm rydder opp-hjemme.

1 blomkål
1 løk
1 purre
6 dl vann eller grønnsakskraft
Olivenolje
2 spiseskjeer gressløk, finhakket
Bacon

Salt og pepper
Kutt blomkål i biter.


Hakk løken og purreløken (bruk bare det hvite på purreløken).


Fres alt i en kjele med litt olivenolje.


 Tilsett kraft eller vann. La det koke til blomkålen er mør.



 Kjør suppen i en blender, kjøkkenmaskin eller bruk en stavmikser til suppen er helt glatt.


 Du kan eventuelt sile den. Smak til med salt og pepper.


Stek baconbiter raskt i en varm panne.

Anrett på tallerken med bacon og hakket gressløk.


Åhh blomkålsupe er såå godt!


Var en av mine favoritter som liten, og jeg tror faktisk det fortsatt er en av favorittene mine!



Kan serveres med ett godt brød eller kanskje italiensk rundstykke med ost, som kommer på bloggen imorgen!


Velbekomme!

PS:
Hvis ønskelig kan man tilsette 200 gram ferske reker blandet med brokoli, krydret med litt karri og stekes noen minutter,før man heller suppen over. 
Det blir neste gang for vår del!

1 kommentar:

  1. Hjemmelagd blomkålssuppe er så godt altså! Smakte en variant med ovnsstekt serranoskinke som garnityr - det var helt nydelig!

    Takk for koselige hilsninger i bloggen min :)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails