onsdag 17. oktober 2012

Sjokolade oreos banan muffin



Denne oppskriften fant jeg på passion4baking, bakte den til burdagen min som var, den 6 oktober.
Jeg bare elsker bloggen til Manuela. Og jeg har forhåndsbestilt begge de to nye bøkene hennes, gleder meg til de kommer i posten en av de første dagene.. :) 

Og jeg syntes faktisk at muffinsen ble så god, at den trengte ingen krem på toppen.
Men vil du selv ta på krem, gjør du selvsagt det :)

Du trenger:
200 gram smør
3 dl sukker
4 egg
5 dl vaniljesaus
500 gram mel
2 ts bakepulver
100 gram sjokolade
2 modne bananer
1 pk oreo kjeks.



Slik gjøres det :)

Miks smør og sukker helt fluffy.

Tilsett et egg om gangen

og miks mellom hver gang i 1-2 minutter.




Sikt mel og bakepulver minst 3 ganger….


Bland mel-blandingen

 og vaniljesausen i røra, og rør det godt sammen.



Til en silkemyk blanding.


Mos bananene


 og del Oreo kjeksene i små biter,


og hakk sjokolade. 


Hell det i røra,  


og rør det godt sammen.


Legg cirka 1 iskrem skje med røre i hver cupcake form. 



Idag bruker jeg 3 forskjellige former. 
Først ut har jeg denne, som jeg syntes var såå søt, som jeg brukte til burdagen min.. 


Så måtte jeg prøve denne silikonformen jeg bestilte meg på ebay for en god stund siden..
Den har flotte rosemønster på undersiden av muffinen.. 

Den siste er det bilde av lengre ned i innlegget. 

Steker de på 200 grader i cirka 20-25 minutter.


La dem avkjøles helt etter steking.


Å server de, enten som de er,

 eller med litt krem på toppen" 

En liten smakebit.. NAM!



 Se så fine de ble med den blå silikoformen. 

Det var alt for idag, jeg kan love dere at disse er er helt nydelige! :) Anbefaler på det varmeste!




2 kommentarer:

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails