onsdag 27. februar 2013

Fudge Brownies alà Passion4baking

Manuela fra Passion 4 baking har utroling mangle lekre oppskrifter og jeg har vært så heldig å få lov å prøve ut en mini brownies form fra Lèkuè i samarbeid med Hamonoya :)


Det er en silikonform med rom for 24 små brownies. :) 
Så da måtte jeg bare prøve en av hennes nydelige brownies oppskrifter, og i dag falt valget på disse,Fudge Brownies.
Jeg har halvvert oppskriften slik at den passer til minibrowines formen, på 24 biter, men her har du fulle oppskriften:
250 g smør
5 dl sukker
 4 store egg
170 g hvetemel
1 ts bakepulver
 300 g mørke sjokoladeknapper
 150 g 100 % ekte kakaopulver
 2 ts vaniljeekstrakt

Slik gjøres det:

Forvarm stekeovnen til 180˚C.
Smelt smøret, ta kjelen av platen 
tilsett sukker og sett det tilbake  på komfyren i ca. 30 sekunder.


Hell smør- og sukkerblandingen i en  bolle.

Tilsett eggene og visp lett (ikke visp mer enn nødvendig).
Rør inn hvetemel, bakepulver, sjokoladeknapper, kakaopulver og vaniljeekstrakt.



Bland alt lett sammen.


Ha røren i en form på 20 x 30 cm. Eller bruk slik form som jeg gjør idag..Det er plass til 24 akkurat passende store biter.



Formen er så enkel, den kan stekes i stekovnen, eller fryses ned, å best av alt, den går i oppvaskmaskinen :)





Da bruker jeg bare 1 ss med røre i hvert rom.


 Fyller hele formen:


Stek i 15-20 minutter (ikke lenger).
Avkjøl i formen i 1 time og deretter i fryseren i 1 time. (ble litt overfylte denne gangen, så må bruke litt mindre røre i formene neste gang.)

 De var svært enkle å ta ut av formen.
Bare trykket på baksiden..

så falt de ut.

Legg de på ett serveringsfat å server til gjester! :)  

Ta gjerne på noe enkel pynt, som for eks litt strøssel.
Åhh, bare måtte ta en liten bit, det lukter bare såå godt...

Tusen takk for at jeg fikk lov til å prøve ut denne fine formen, den var så enkel, så gleder meg til å bruke den fremover! :) 

Jeg hadde litt røre til overs, så jeg prøve ut en form jeg fikk av min svoger i julegave, den er formet som blomster... 
Ble såå søte.. 
 



Håper dere alle har en fin dag, spesielt dere som har vinterferie nå! :)

2 kommentarer:

  1. Søte de var!:) smart med mini brownies.

    SvarSlett
  2. Ja, vet du, denne brownies oppskriften gjør at browniene er veldig mektige, så det holder i massevis med en slik liten bit..! :)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails